Portret kobiety w średnim wieku. Blond włosy, jasna cera, błękitne oczy.

mgr Magdalena Anna Winkelmann

Opublikowano 13 września 2023

Magdalena Anna Winkelmann, z d. Pieczonko.

Portret kobiety w średnim wieku. Blond włosy, jasna cera, błękitne oczy.Studiowałam w latach 1993-2001 na WKiRDS ASP w Warszawie na specjalizacji konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej. W 2001 stopień MA uzyskałam za pracę teoretyczną „ Farby akrylowe we wnętrzu i na zewnątrz” i część praktyczną, konserwację dwóch obiektów sztuki współczesnej prof. Jerzego Nowosielskiego: „Akt“, 1958 (farba klejowa na płótnie) oraz „Nagrobek Jerzego Klingera“1978-79(akryl, beton) na Cmentarzu Wolskim w Warszawie, z opracowaniem pt. “Malarstwo akrylowe na podłożu betonowym“ pod kierunkiem prof. dr hab. Iwony Szmelter i dr. hab. Andrzeja Kossa. Aneks malarski pod kierunkiem prof. Danuty Makowskiej.
W trakcie studiów - stypendium DAAD (1999-2001) w Cologne Institute of Conservation Sciences pod kierunkiem prof. Ingo Sandnera oraz praktyka w Wallraf Richartz Museum/Museum Ludwig, Kolomia, Niemcy. Tamże wykonanie artystycznej wizualizacji etapów powstawania wielowarstwowego malowidła średniowiecznego na podstawie obrazu „Ukrzyżowanie” Mistrza Bartholomäusza na wystawę „Geniusz bez imienia” dla Museum Wallraf Richartz. W latach 2008-2009 studia w zakresie konserwacji fotografii na ABK, Staatliche Akademie der Bildenden Künste w Stuttgarcie, Niemcy na wydziale ochrony nowych mediów i informacji cyfrowej KNMDI

Moją drogę zawodową kształtuje za granicą międzyludzka współpraca w podejmowaniu trudnych zadań specjalnych. Propozycja pracy w firmie zajmującej się konserwacją betonu, jako rzadkiej specjalizacji, pozwoliły mi wrócić do Kolonii, ale rok później otrzymałam zlecenie malarskie z LVR- Landes Museum Bonn na wykonanie następnej artystycznej wizualizacji etapów powstawania średniowiecznego malarstwa z rekonstrukcją oryginału obrazu św. Piotra sprzed późniejszych przemalowań co wsparło moją własną działalność konserwatorską w Niemczech. Moje zainteresowanie sztuką współczesną i jej konserwacją pozwoliły mi od 2002 na wieloletnią pracę dla Andreasa Gursky`ego w zakresie dokumentacji konserwatorskiej i niwelowania uszkodzeń powstałych podczas transportu i ekspozycji jego wieloformatowych fotografii diasec. Także wyzwaniem była naprawa nowo powstałych szkód materiałów budowlanych w jego atelier i archiwum, projekt przebudowy centum sztuki video Julia Stoschek Collection. Pod kierunkiem Urzędu Ochrony Zabytków LVR Landschaftsverband Rheinland prowadziłam konserwacje wielkoformatowych olejnych obrazów barokowych z wykonaniem rekonstrukcji w technice trattegio.
Od 2014 roku mieszkam w Bernie w Szwajcarji. Po wstąpieniu do SKR, szwjcarskiego związku zawodowego konserwatorów, pracuję samodzielnie oraz w zespole przy różnorodnych projektach w zakresie ochrony zabytków. Ciekawe zadania to konserwacja polichromowanych rzeźb na zewnątrz, malarstwo ścienne z rozległymi retuszami w 100% odwracalnych technikach, a także cykl wielkoformatowych barokowych obrazów.

http://(magdalena@conservation-of-art.ch)

kobieta nachyla się nad obrazem, który pokrywa warstwą werniksu za pomocą pędzla. Obraz przedstawia kobietę z odsłoniętą piersią