- 2011 – I. Zając - recenzja pracy magisterskiej M. Supruniuk pt. „Problematyka konserwacji i restauracji dwóch obiektów fotograficznych Zbigniewa Dłubaka – Onona i Desymbolizacja” [praca magisterska zrealizowana pod kierunkiem dr hab. M. Ciechańskiej, prof. ASP na WKIRDS ASP w Warszawie].
- 2012 - I. Zając - promotor pracy magisterskiej K. Zych, pt. „Zjawisko chinoiserie i jego wpływ na formę albumu fotograficznego” [praca magisterska, część teoretyczna, zrealizowana pod kierunkiem dr I. Zając na WKIRDS ASP w Warszawie].
- 2014 - I. Zając - promotor pracy magisterskiej S. Popławskiej pt. „Problematyka konserwacji artystycznego zielnika i papeterii autorstwa Elizy Orzeszkowej podarowanych Leopoldowi Méyetowi, przechowywanych w Muzeum Narodowym w Warszawie” [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki WKiRDS ASP w Warszawie]. Dyplom prezentowany był na wystawie pt. „Coming –out. Najlepsze dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. 2014”. Ponadto uzyskał wyróżnienie w Konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków i Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków.
- 2014 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej S. Popławskiej pt. „Gdy suszone rośliny stają się zabytkiem. Historia, technologia, problemy konserwacji i przechowywania zielników” [praca magisterska, część teoretyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki WKiRDS ASP w Warszawie]. Praca uzyskała wyróżnienie w Konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków i Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków.
- 2015 -2016 – studencka praca kursowa: A. Pomorska (V rok) pod kierunkiem adi dr I. Zając, asyst. M. Supruniuk; realizacja projektu pt. „Konserwacja czarno-białego negatywu, Tadeusza Sumińskiego”, kolekcja prywatna.
- 2016 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej A. Ciecierskiej pt. „Może Pan zrobić wszystko ale nie wolno przejść panu obojętnie obok takiego arcydzieła. Zagadnienia związane z konserwacją i restauracją monidła ze zbiorów prywatnych”, [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowanej pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie.
- 2016 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej A. Ciecierskiej pt. „Lekarstwo na chorobę postszmirową – monidło. Technika i technologia jego wytwarzania (badania i próba odtworzenia)”, [praca magisterska, część teoretyczna. zrealizowanej pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie].
- 2016 – I. Zając – recenzja pracy magisterskiej P. Kramolišová pt. „Problem nowej oprawy starych druków z początku XVI wieku na przykładzie konserwacji i restauracji dzieła „Breviarium Cracoviense” z 1507 – 1508 r. własności Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie” [praca magisterska zrealizowana pod kierunkiem dr hab. M. Ciechańskiej, prof. ASP na WKIRDS ASP w Warszawie]
- 2016 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej M. Kożurno pt. „Problemy konserwatorsko – kuratorskie autorskich odbitek fotograficznych Mikołaja Smoczyńskiego Map Room I i Map Room II, ze zbiorów Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, o nr inw. R254, R255” [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie]. Dyplom prezentowany był na wystawie pt. „Coming –out. Najlepsze dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. 2016”.
- 2016 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej M. Kożurno pt. „Projektowanie metod przechowywania, transportu i ekspozycji obiektów fotograficznych z czarno- białą emulsja srebrowo żelatynową na papierze w oparciu o analizę cech obiektów i potrzeb kuratorskich”, [praca magisterska, część teoretyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie].
- 2016-17 – studencka praca kursowa: M. Dzik; P. Popławski (V rok) pod kierunkiem I. Zając, M. Supruniuk; realizacja projektu pt. „Konserwacja czarno- białych negatywów Stanisława Nofok-Sowińskiego z 1915 roku „Wojska rosyjskie na przystani wiślanej” (nr inw. 34639) „Pułk Litewski opuszcza Warszawę” (nr inw. 34615), Muzeum Warszawy”.
- 2017 – I. Zając– promotor pracy magisterskiej A. Murawskiej pt. „Zagadnienia związane z konserwacją i restauracją mapy z 1797 r., stanowiącej o podziale gruntów pomiędzy Wólką Rokicką a Rokitnem”, [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowanej pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie].
- 2017 – I. Zając– promotor pracy magisterskiej A. Murawskiej pt. „Przykłady XVII-wiecznych i barokowych opraw książek na podstawie zbiorów Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i Biblioteki Muzeum Narodowego”, [praca magisterska, część teoretyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie].
- 2017 – I. Zając– promotor pracy magisterskiej A. Kanabus pt.„Historia i konserwacja pieczęci woskowych w odniesieniu do dokumentów zawartych w obiekcie dyplomowym: Bulle i Przywileje zgromadzenia Ś Filipa Neri w Studzianny różnemi czasy nadane”, [praca magisterska, część teoretyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki ASP w Warszawie].
- 2017 - 2018 – studencka praca kursowa: M. Bajek (V rok) pod kierunkiem adi dr I. Zając, asyst. M. Supruniuk; realizacja projektu pt. „Konserwacja czarno-białego pozytywu na aksamicie przedstawiającego Tadeusza Kościuszkę”, autor nieznany, kolekcja prywatna.
- 2017 - 2018 - studencka praca kursowa: M. Bajek (V rok) pod kierunkiem adi dr I. Zając, asyst. M. Supruniuk; realizacja projektu pt. „Konserwacja i restauracja czarno-białego negatyw Stanisława Nofoka-Sowińskiego (nr inw. 34601; 34602; 34608; 34610)”.
- 2017 - 2019 – studenckie prace kursowe: P. Miąsik (IV i V rok), A. Kukuczka-Szarzec (IV i V rok), B. Dzięgiel (IV i V rok) pod kierunkiem: wykł. W. Chrościcki, adi. dr I. Zając, wykł. Z. Koss. Realizacja projektu dotyczącego konserwacji i restauracji 3 szesnastowiecznych woluminów (starych druków) ze zbiorów Gabinetu Starych Druków Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie: „Comoediae sex [...]”, Lipsiae 1579 r., sygn. Sd.618.507; „Comoediae sex […], Coloniae ok. 1537-1544(?), sygn. Sd.608.5954; „Index utriusque Testamenti […]”, Niemcy 1535 r., sygn. Sd.608.157.
- 2018 – I. Zając – recenzja pracy magisterskiej J. Wrzoska pt. „Zagadnienia związane z konserwacją i restauracją taśmy filmowej na przykładzie kopii filmu Iwonka z 1925 roku” [praca magisterska zrealizowana pod kierunkiem dr hab. M. Ciechańskiej, prof. ASP na WKIRDS ASP w Warszawie].
- 2018 – I. Zając – recenzja pracy magisterskiej P. Popławskiego pt. „ Plan działek gruntów, oddanych zgodnie z dobrowolnym porozumieniem wsi Dołhobrody w zamian za leśnie i pastwiskowe serwituty z całości posiadłości Sławatycze majątku księżnej Marii Hohenlohe-Schillingsfürst położonych w guberni Siedleckiej Ujeździe Bielskim gminie Sławatycze, wykonanej przez uczonego geodetę M. Kowalskiego, w listopadzie i grudniu 1884 roku ” [praca magisterska zrealizowana pod kierunkiem dr hab. M. Ciechańskiej, prof. ASP na WKIRDS ASP w Warszawie].
- 2019 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej P. Pańczyk pt. „Konserwacja i restauracja albumu z fotografiami familijnymi z początku XX wieku”, [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki WKiRDS ASP w Warszawie].
- 2019 – I. Zając – promotor pracy magisterskiej P. Pańczyk pt. „Analiza techniki i technologii wykonania fotografii trójwarstwowych”, [praca magisterska, część praktyczna, zrealizowana pod kierunkiem adi. dr I. Zając w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki WKiRDS ASP w Warszawie].
- 2019 – I. Zając – konsultacje i opieka nad konserwacją obiektu na podłożu papierowym w ramach pracy magisterskiej K. Lizurej pt. „Problematyka konserwacji i restauracji pamiątek ślubnych pochodzących z Muzeum Etnograficznego w Warszawie – dwóch dekoracyjnych ramek w stylu ludowym malowanych na szkle i trzech malowanych teł fotograficznych” [praca magisterska, część praktyczna, realizowana pod kierunkiem dr hab. J. Czernichowskiej, prof. ASP; Międzykatedralna Pracownia Konserwacji i Restauracji Zabytków Archeologicznych i Etnograficznych, WKIRDS ASP w Warszawie].