dr Mateusz Jasiński Lista udział w konferencjach naukowych

Opublikowano 7 lipca 2023
  1. Referat Jasiński M., Petrus M., Malowane rewersy skrzydeł Ołtarza Lazarusa – próba rekonstrukcji zniszczonych kwater z kościoła pw. św. Jana Chrzciciela i św. Andrzeja Apostoła w Cegłowie, XIV Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2022, „Interdyscyplinarność kluczem do rozwoju”, konferencja Lublin/online, 24-27 marca 2022.
  2. Referat Jasiński M., Problematyka rekonstrukcji malowideł sztalugowych na przykładzie obrazów z kościoła pw. Wszystkich Świętych w Warszawie, XIII Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL 2022, „Interdyscyplinarność kluczem do rozwoju”, konferencja Lublin/online 25-28 marca 2021 r.
  3. Referat Jasiński M., Use of coloured grounds in Caravaggisti painting technique on an example of Cecco del Caravaggio’s Martyrdom of Saint Sebastian, wystapienie na międzynarodowej konferencji Discovering Artists’ Grounds 1550-1700 MoCMA Conference, University of Copenhagen, 13-14 czerwiec 2019
  4. Poster Jasiński M., Badania fizykochemiczne obrazów Johanna Carla Lotha – rozpoznanie warsztatu weneckiego caravaggionisty, ”Analiza Chemiczna w Ochronie Zabytków XVIII”, 6–7 grudnia 2018.
  5. Referat Jasiński M., Utrecht Caravaggisti Painting Technique through the study of X-ray, XRF and SEM-EDS Analyses na międzynarodowej konferencji “6th Meeting 'X-ray and other techniques in investigations of the objects of cultural heritage”, Uniwerystet Jagieloński, Wydział Chemii, 19-21maj 2018.
  6. Referat Jasiński M., Rewolucja caravaggionistyczna w sposobie budowania obrazu na konferencji „Wokół zagadnień warsztatu artysty: malarza, rzeźbiarza, architekta…”, UMK W Toruniu, październik 2017.
    Poster na konferencji „CaRE 2017! Conservation and Restoration Conference”, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, 11–12 maja 2017.
  7. Referat Painting technique and technology of followers of Caravaggio na sympozjum doktorantów „The Ulrich Schiessl PhD Colloquium”, Litomyšl, 24–25 kwietnia 2017.
  8. Poster Interdyscyplinarne badania nad techniką i technologią obrazu Cecco del Caravaggio Męczeństwo św. Sebastiana, na konferencji ”Analiza Chemiczna w Ochronie Zabytków XVI”, 1–2 grudnia 2016.
  9. Poster X-ray Diagnostic on Caravaggesques Paintings: A presentation of research, na konferencji „6th Meeting 'X-ray and other techniques in investigations of the objects of cultural heritage”, 19-21 maj 2016, Kraków.
  10. Referat Canvases used by Caravagesques and preparation of the gesso layers - research based on paintings in Polish collections, „3rd International Student Conference of Conservation and Restoration of Works of Art”, WKRiDS, ASP w Krakowie, 17-19 marca 2016.
  11. Poster Jasiński M., Wantuch–Jarkiewicz K., Wachowiak M., Paleta malarska neapolitańskich caravaggionistów – wykorzystanie przenośnego aparatu XRF do uzyskania wstępnych wyników badań składu warstwy malarskiej, poster na konferencji „Analiza Chemiczna w Ochronie Zabytków 2015”, 3–4 grudnia 2015
  12. Referat Jasiński M., Badania analityczne i historyczne jako niezbędny i nierozłączny element w poznaniu technik malarskich – ich wykorzystanie w kształceniu przyszłych konserwatorów dzieł sztuki, wystąpienie na interdyscyplinarnej konferencja naukowej „Talenty 2015”, 27-29 listopada, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
  13. Poster na wystawie towarzyszącej IIC 2015 Student & Emerging Conservator Conference - Making the transition Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, 15–17 października 2015. Referat na „Festiwalu Nauki 2015” p.t. Jak zostać caravaggionistą - kilka praktycznych porad techniczno-technologicznych, 26 wrzesień 2015, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
  14. Poster na wystawie „MIK POLSKA SZTUKA KONSERWACJI” w Pałacu Sztuki w Krakowie, dotyczący projektu pt. „Technika i technologia obrazów caravaggionistów w oparciu o polskie zbiory muzealne”, 05.03 – 29.03. 2015.
  15. Referat Jasiński M., Interdysplinarne badania nad techniką i technologią obrazu „Madonna z Dzieciątkiem i św. Anną” Antiveduto Gramatica ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, na konferencji „Sztuka Konserwacji 2015” w Muzeum Techniki w Warszawie 17 kwietnia 2015
  16. Poster na wystawie Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie p.t. „Między sztuką a nauką”, dotyczący projektu pt. „Technika i technologia obrazów caravaggionistów w oparciu o polskie zbiory muzealne”, 1–30 październik 2014.
  17. Wystąpienie i poster na międzynarodowej konferencji "ChemCH2014 3rd International Congress on Chemistry for Cultural Heritage", Tytuł posteru: Caravaggisti Paintings in Polish Collection Technological Research, Wiedeń, 1–5 lipiec 2014.
    Współczesne drewniane podłoża malarskie a końcowe efekty w kopii malarskiej, poster na konferencji p.t. „Drewno zabytkowe: badania i konserwacja w XXI wieku” organizowanej przez ICOM-CC, MNW i ASP w Warszawie, listopad 2013.
  18. Portret młodego mężczyzny” Pietera Nasona, jako przykład portretu w iluzyjnej ramie. Zagadnienia techniki i technologii malarstwa siedemnastowiecznej Holandii.” wykład otwarty w ramach wystawy „COMING OUT – najlepsze dyplomy ASP w Warszawie”, listopad 2012.
  19. Referat Jasiński M., Kopia obrazu Pietera Nasona „Portret młodego mężczyzny” oraz rekonstrukcja zaginionej ramy. Zagadnienie portretu w iluzjonistycznej ramie oraz problem techniki i technologii obrazów holenderskich i flamandzkich na podobraziach drewnianych, I Międzynarodowa Konferencja Studentów na ASP w Krakowie, maj 2011.