udział w różnorodnych projektach konserwatorskich m.in.:
- Konserwacja i restauracja obrazów olejnych na płótnie Św. Jan Złotousty oraz Zesłanie Ducha Świętego pochodzących z Kościoła pw. Ducha Św. w Węgrzynowie, Węgrzynowo 48, 06-211 Krasiniec.
- Kościół pw. Opatrzności Bożej i św. Jerzego w Tychnowych k. Kwidzyna. Konserwacja i restauracja polichromii pierwszego przęsła nawy.
- Prace konserwatorskie przy wielkoformatowym obrazie przedstawiającym Bitwę pod Parkanami autorstwa Martino Altomonte, II poł XVII wieku, Technika wykonania: olej/tempera na płótnie. Warszawa 2009-2011
- Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie trzech ołtarzy barokowych oraz ambony i chrzcielnicy projektu Tylmana z Gameren, kościoł p.w. św. Klemensa i św. Małgorzaty w Klementowicach, II poł. XVII wieku, Technika wykonania: elementy architektoniczne ołtarzy –monochromia, pozłota na drewnie, rzeżby polichromowane drewniane, obrazy ołtarzowe olejne na płótnie.
- W latach 2007 – 2015 Jako członek zespołu udział w pracach konserwatorskich i restauratorskich przy średniowiecznych malowidłach ściennych w północnym Libanie:
Kaftoun – kościół pw. Świętych Bachusa i Sergiusza,
Kfar Helda – kościół pw. „Naszej Pani od Ruin”,
Maad – kościół pw. Św. Charbela,
Amioun – kościół pw. Św.Fokasa,
Anfeh – kościół pw. „Naszej Pani od Wiatrów” (Saydet El-Rih)
Wykonawca prac: dr Krzysztof Chmielewski
Pozostałe realizacje konserwatorskie:
- Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. obiekt: obraz przedstawiający akt kobiecy, I poł. XX wieku, własność prywatna.
Technika wykonania: olej na płótnie. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: krucyfiks z pełnoplastyczną figurą Jezusa Chrystusa, II poł. XIX wieku z kościoła p.w. Najczystszego Serca Maryi, ul. Chłopickiego 2 w Warszawie.
Technika wykonania: rzeźba drewniana polichromowana. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Kartusz herbowy, II poł. XIX wieku, własność prywatna.
Technika wykonania: malowidło olejne na blasze miedzianej. - Dokumentację prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Ikonia z przedstawieniem Matki Boskiej Kazańskiej, XIX/XX wiek, własność prywatna.
Technika wykonania: tempera na desce. - Dokumentację prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz przedstawiający portret Alexandra Łęskiego. Autor: Jan Zienkiewicz 1858, własność prywatna.
Technika wykonania: olej na płótnie. - Ekspertyza konserwatorska. Dokumentacja badań konserwatorskich oraz prace badawcze.
Obiekt: obraz na podobraziu drewnianym z przedstawieniem Matki Boskiej Pięknej Miłości, datowanie: XVI w., własność: parafia pw. Św. Michała Archanioła w Łomży – katedralna. ul. Dworna25, 18-400 Łomża. (Wykonana przez: K. Chmielewski, J. Morzycki-Markowski). - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz przedstawiający Boże Narodzenie – Pokłon Pasterzy.
Autor i data powstania: P.S. 1674, właściciel: Zbiory Pałacu Biskupiego w Sandomierzu.
Technika wykonania: tablicowy obraz olejny. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: ikona z przedstawieniem Matki Boskiej Nieustającej Pomocy, datowanie: 1899, własność: Klasztor Karmelitanek Bosych, Niedźwiady 40, 62-800 Kalisz.
Technika wykonania: tempera, olej na desce. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie.
Obiekt: zachowane elementy późnogotyckiego retabulum ołtarzowego z płaskorzeźbionym przedstawieniem Opłakiwania Chrystusa (pracownia Mistrza Ołtarza Zwiastowania, ok.1480). Właściciel: Muzeum Narodowe we Wrocławiu. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz olejny na ocynkowanej blasze żelaznej przedstawiający Matkę Boską Ostrobramską. Konserwacja pozłacanej ramy drewnianej, Autor nieznany, własność prywatna.
- Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: ikona z przedstawieniem Świętych Piotra, Pawła i Charalambosa, XIX/XX wiek, własność prywatna.
Technika wykonania: tempera, olej na desce. - Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Obraz przedstawiający Śmierć Księcia Poniatowskiego. Autor nieznany, własność prywatna.
Technika wykonania: obraz olejny na blasze żelaznej. - Ekspertyza konserwatorska. Opracowanie zaleceń konserwatorsko-restauratorskich oraz programu prac rzeźby drewnianej pozłacanej „Anioł Stróż” Romana Stańczaka z kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. (współpraca z Janem Andrzejewskim – konserwacja).
PROJEKTY O CHARAKTERZE POPULARYZATORSKIM
- Cykl warsztatów Droga do Piękna przy kościele pw. Matki Boskiej Królowej Aniołów na warszawskim Bemowie. Uczestnicy zajęć poznają ikonografię i historię sztuki chrześcijańskiego wschodu oraz technikę i technologię wykonywania ikon. Corocznie, na zakończenie warsztatów organizowana jest wystawa, na której prezentowane są ikony wykonane podczas kursu.