Jan Morzycki Markowski - realizacje kons

Opublikowano 3 stycznia 2021

udział w różnorodnych projektach konserwatorskich m.in.:

  1. Konserwacja i restauracja obrazów olejnych na płótnie Św. Jan Złotousty oraz Zesłanie Ducha Świętego pochodzących z Kościoła pw. Ducha Św. w Węgrzynowie, Węgrzynowo 48, 06-211 Krasiniec.
  2. Kościół pw. Opatrzności Bożej i św. Jerzego w Tychnowych k. Kwidzyna. Konserwacja i restauracja polichromii pierwszego przęsła nawy.
  3. Prace konserwatorskie przy wielkoformatowym obrazie przedstawiającym Bitwę pod Parkanami autorstwa Martino Altomonte, II poł XVII wieku, Technika wykonania: olej/tempera na płótnie. Warszawa 2009-2011
  4. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie trzech ołtarzy barokowych oraz ambony i chrzcielnicy projektu Tylmana z Gameren, kościoł p.w. św. Klemensa i św. Małgorzaty w Klementowicach, II poł. XVII wieku, Technika wykonania: elementy architektoniczne ołtarzy –monochromia, pozłota na drewnie, rzeżby polichromowane drewniane, obrazy ołtarzowe olejne na płótnie.
  5. W latach 2007 – 2015 Jako członek zespołu udział w pracach konserwatorskich i restauratorskich przy średniowiecznych malowidłach ściennych w północnym Libanie:
    Kaftoun – kościół pw. Świętych Bachusa i Sergiusza,
    Kfar Helda – kościół pw. „Naszej Pani od Ruin”,
    Maad – kościół pw. Św. Charbela,
    Amioun – kościół pw. Św.Fokasa,
    Anfeh – kościół pw. „Naszej Pani od Wiatrów” (Saydet El-Rih)
    Wykonawca prac: dr Krzysztof Chmielewski

Pozostałe realizacje konserwatorskie:

  1. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. obiekt: obraz przedstawiający akt kobiecy, I poł. XX wieku, własność prywatna.
    Technika wykonania: olej na płótnie.
  2. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: krucyfiks z pełnoplastyczną figurą Jezusa Chrystusa, II poł. XIX wieku z kościoła p.w. Najczystszego Serca Maryi, ul. Chłopickiego 2 w Warszawie.
    Technika wykonania: rzeźba drewniana polichromowana.
  3. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Kartusz herbowy, II poł. XIX wieku, własność prywatna.
    Technika wykonania: malowidło olejne na blasze miedzianej.
  4. Dokumentację prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Ikonia z przedstawieniem Matki Boskiej Kazańskiej, XIX/XX wiek, własność prywatna.
    Technika wykonania: tempera na desce.
  5. Dokumentację prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz przedstawiający portret Alexandra Łęskiego. Autor: Jan Zienkiewicz 1858, własność prywatna.
    Technika wykonania: olej na płótnie.
  6. Ekspertyza konserwatorska. Dokumentacja badań konserwatorskich oraz prace badawcze.
    Obiekt: obraz na podobraziu drewnianym z przedstawieniem Matki Boskiej Pięknej Miłości, datowanie: XVI w., własność: parafia pw. Św. Michała Archanioła w Łomży – katedralna. ul. Dworna25, 18-400 Łomża. (Wykonana przez: K. Chmielewski, J. Morzycki-Markowski).
  7. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz przedstawiający Boże Narodzenie – Pokłon Pasterzy.
    Autor i data powstania: P.S. 1674, właściciel: Zbiory Pałacu Biskupiego w Sandomierzu.
    Technika wykonania: tablicowy obraz olejny.
  8. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: ikona z przedstawieniem Matki Boskiej Nieustającej Pomocy, datowanie: 1899, własność: Klasztor Karmelitanek Bosych, Niedźwiady 40, 62-800 Kalisz.
    Technika wykonania: tempera, olej na desce.
  9. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie.
    Obiekt: zachowane elementy późnogotyckiego retabulum ołtarzowego z płaskorzeźbionym przedstawieniem Opłakiwania Chrystusa (pracownia Mistrza Ołtarza Zwiastowania, ok.1480). Właściciel: Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  10. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: obraz olejny na ocynkowanej blasze żelaznej przedstawiający Matkę Boską Ostrobramską. Konserwacja pozłacanej ramy drewnianej, Autor nieznany, własność prywatna.
  11. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: ikona z przedstawieniem Świętych Piotra, Pawła i Charalambosa, XIX/XX wiek, własność prywatna.
    Technika wykonania: tempera, olej na desce.
  12. Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich oraz prace konserwatorskie. Obiekt: Obraz przedstawiający Śmierć Księcia Poniatowskiego. Autor nieznany, własność prywatna.
    Technika wykonania: obraz olejny na blasze żelaznej.
  13. Ekspertyza konserwatorska. Opracowanie zaleceń konserwatorsko-restauratorskich oraz programu prac rzeźby drewnianej pozłacanej „Anioł Stróż” Romana Stańczaka z kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. (współpraca z Janem Andrzejewskim – konserwacja).

PROJEKTY O CHARAKTERZE POPULARYZATORSKIM

  1. Cykl warsztatów Droga do Piękna przy kościele pw. Matki Boskiej Królowej Aniołów na warszawskim Bemowie. Uczestnicy zajęć poznają ikonografię i historię sztuki chrześcijańskiego wschodu oraz technikę i technologię wykonywania ikon. Corocznie, na zakończenie warsztatów organizowana jest wystawa, na której prezentowane są ikony wykonane podczas kursu.