Anna Konopko - realizacje konserwatorskie

Opublikowano 2 stycznia 2021
  1. Konserwacja, restauracja i dokumentacja makaty w geometryczne motywy, z manufaktury w Buczaczu, koniec XIX/początek XX wieku, tkanina bawełniana lansowana i broszowana nicią metalową, wym. 145x144 cm
  2. Konserwacja, restauracja i dokumentacja makaty w stylu bliskowschodnim, przełom XIX i XX wieku?, tkanina jedwabna broszowana nicią metalową złotą i srebrną, wym. 115x200 cm
  3. Konserwacja, restauracja, dokumentacja i badania wełnianego kobierca z motywami heratu, I poł. XX wieku, Heris, Iran?, wym. 265 x 485 cm
  4. Konserwacja i restauracja XVII-wiecznej tkaniny obiciowej (lampas lansowany, Turcja, 121x55 cm) z Kapitularza Katedry na Wawelu w ramach projektu „Konserwacja unikatowych w skali światowej zabytków związanych z historią Krakowskiej Kapituły Metropolitalnej oraz udostępnienie ich w przestrzeni wystawienniczej w postaci interaktywnej multimedialnej ekspozycji dostosowanej do różnorodnych grup docelowych” (praca w zespole pod kierunkiem Sabiny Szkodlarskiej, firma Konserwacja Zabytków Sabina Szkodlarska, ul. Kamienna 5, 32-080 Zabieżów, pod nadzorem konserwatorskim Anny Drzewieckiej, firma Konserwacja tkanin zabytkowych Anna Drzewiecka, ul. Droga Hrabska 6/20, 05-090 Falenty Nowe)    
  5. Dokumentacja fotograficzna i opracowanie raportów o stanie zachowania i zaleceń konserwatorskich dla zespołu XIX/XX-wiecznych obiektów tekstylnych z Muzeum Chopina (ul. Okólnik 1, 00-368 Warszawa): sztandaru z drzewcem, wstęgą i szarfami, pasa kontuszowego, gorsetu ze spódnicą, dwóch serwet i wzorzystej makaty
  6. Konserwacja ornatu grobowego bł. Jakuba Strzemię (zm. 1409): Ornat z pretekstą z jedwabnych tkanin dalekowschodnich datowanych na XIII wiek (realizacja w zespole pod nadzorem dr Moniki Stachurskiej).
  7. Konserwacja i dokumentacja drewnianych mebli: dwóch foteli, stołka oraz podnóżka projektu B. Brukalskiej oraz krzesła w stylu Marta Stama (meble z lat 20-30. XX wieku) dla Zachęty Narodowej Galerii Sztuki (plac Stanisława Małachowskiego 3, 00-916 Warszawa)
  8. Rekonstrukcja malowanego obicia fotela „Zebra” projektu M. Kałużnego (1957) dla Desa Unicum (Piękna 1A, 00-477 Warszawa)
  9. Konserwacja, restauracja i dokumentacja sznurkowego fotela projektu T. Kruszewskiej dla Galerii Kordegarda (Krakowskie Przedmieście 15, 00-071 Warszawa)
  10. Konserwacja i dokumentacja obrazu T. Osińskiego Autoportret dla Zachęty Narodowej Galerii Sztuki (plac Stanisława Małachowskiego 3, 00-916 Warszawa), technika akrylowa na podłożu bawełnianym bez krosien, wym. 3,5 x 4,5 m
  11. Konserwacja pozostałości malowidła ze znakami zodiaku na ścianie za aron-ha kodesz w Małej Synagodze w Chełmie (praca w zespole pod nadzorem Marka Trochy (firma Æikon Pracownia Konserwacji Zabytków, ul. Nowa 67, 24-220 Niedrzwica Duża) 
  12. Konserwacja i dokumentacja drewnianego polichromowanego prospektu organowego w kościele pw. Św. Anny w Białej Podlaskiej (realizacja w zespole pod kierunkiem Jolanty Czerskiej dla firmy Vermilion Konserwacja Zabytków, ul. 3 Maja 127B/4, 05-420 Józefów)
  13. Rekonstrukcja wybranych partii pozłotnictwa i trzech sztukaterii na sklepieniu kaplicy północnej Kolegiaty Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny i św. Michała Archanioła w Łasku (realizacja w zespole pod nadzorem Doroty Moryto, dla firmy Vermilion Konserwacja Zabytków, ul. 3 Maja 127B/4, 05-420 Józefów)