PROWADZONE PRACE MAGISTERSKIE I PRZEWODY DOKTORSKIE
Kilkadziesiąt prac magisterskich prowadzonych głównie w systemie podwójnym, to znaczy zarówno w 1 cz. dotyczącej dzieła konserwatorskiego i jego badań i pełnej dokumentacji, jak i w 2 cz. pracy magisterskiej związanej z z pracą badawczą i dysertacją teoretyczną. Wśród wielu utalentowanych magistrantów i ich cennych realizacji na wyróżnienie zasługują szczególnie nagrodzone prace magistrantek zarówno w COMING-OUT, jak i nagrodami Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków, jak m.in. Anna Selerowicz zajmująca się w pracy magisterskiej się dwoma portretami przypisanymi Anthony van Dyck’owi i analizą najnowszych badań instrumentalnych dzieł sztuki(2014), Joanna Krakowian pioniersko łącząca archeologię z konserwacją „Multipartu” Tadeusza Kantora (2015), Anna Konopko prowadząca transdyscyplinarne prace z rzeźbiarskimi obiektami Mirosława Bałki, badań nad bezpiecznymi metodami oczyszczania a także łącząca specjalizacje konserwacji malarstwa, tkaniny oraz w zakresie sztuki współczesnej (2018).
Pełniła także funkcje promotora licencjackich prac dyplomowych, promotora pomocniczego na innych uczelniach w zakresie muzeologii i konserwatorstwa. Recenzentka kilkudziesięciu przewodów doktorskich i habilitacyjnych oraz kilku postępowań o nadanie tytułu profesora.
Prace doktorskie pod kierunkiem prof.dr hab. Iwony Szmelter na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie mają charakter badawczo-konserwatorski i niosą wkład w teorię konserwacji obejmują spektrum od konceptualizacji praktyki konserwatorskiej dotyczącej sztuki dawnej (Patricia Engel, w j. ang), zagadnień estetyczno-konserwatorskich w sztuce współczesnej (Anna Zadora, w j. polskim), nowych zagadnień w teorii i praktyce konserwatorskiej - promotor doktoratu Joanny Kiliszek –w j. ang. "Values and Valuation of Contemporary Art" (w ramach amach Innowacyjnego Programu Kształcenia im.Marie Curie-Skłodowskiej2015-2019), która to praca doktorska została nagrodzona przez SKZ w 2019, zakończona publikacją „The Values of Contemporaray Art” w 2020 r. Natomiast dbając o wprowadzenie absolwentów w progi świata opiekującego się dziedzictwem inicjowała i współprowadziła konferencje o zasięgu zarówno lokalnym jak „Sztuka Konserwacji” w 2007, jak i międzynarodowym, „Wood Heritage” w 2013, sympozja jak „Sztuka w procesie/Art in Process” w 2015, „Nieznośna lekkość bytu? - sztuka w procesie” w 2017.