Zrealizowane dzieła konserwatorsko-restauratorskie i artystyczne
Sztuka dawna:
- konserwacja-restauracja (projekt, realizacja w zespole, dokumentacja - kierownik prac) późnorenesansowego ołtarza głównego z kościoła parafialnego p.w. św. Stanisława w Stowięcinie, gm. Główczyce, pow. Słupsk, wym. 2,35x3,30cm, późnorenesansowy ołtarz typu architektonicznego, wolnostojący, polichromowany, odkryte oryginalne malowidła przedstawiające herby rodów von Stojentin i von Wedel, oraz późniejsze niemieckie inskrypcje stanowiące cytaty z Pisma Świętego, tech. podłoże drewniane, polichromia w technice tempery, srebrzenia, złocenia
- konserwacja-restauracja (projekt, realizacja, dokumentacja) rokokowego ołtarza głównego w kościele pw. Przenajświętszej Trójcy w Ciechanowcu- kierownik prac (realizacja w zespole)
- konserwacja-restauracja (projekt, realizacja, dokumentacja) oraz rekonstrukcja drewnianego stropu polichromowanego XVII/XVIII w. w kościele pw. Św. Mikołaja w Raculi - kierownik prac (realizacja w zespole)
- prace konserwatorsko-restauratorskie w Pałacu w Łańcucie: Apartamenty Brenny, Gabinet Rokokowy, Salon Bouchera (praca w zespole, uczestnictwo w pracach przez trzy lata 1994-2000 pod kier. U. Drozdowicz)
- Prace konserwatorsko-restauratorskie w Pałacu w St. Petersburgu, uczestnik prac PP PKZ
- koordynacja i prace konserwatorsko-restauratorskie przygotowujące obiekty do wystaw oraz ekspertyzy konserwatorskie, jak również opieka kuratoryjno-konserwatorska na miejscu w Japonii ponad 160 obiektów dla 5 wystaw w Japonii zbiorów Kolekcji im. Jana Pawła II (2002–2012): Madonna and Child, Tokio; Baroque to Rococo, Tokio – Ibaraki; Woman in Art, Tokio; Elegant European Women, Takamatsu; 17th Century European Paintings, Hokkaido
- konserwacja malarstwa sztalugowego, rzeźby polichromowanej, ikon oraz ram wraz z dokumentacją dzieł sztuki (XIV–XX w.), zbiory Kurii Prymasa Glempa, Kolekcji im. Jana Pawła II, m.in.:
- Gentile da Fabriano, krąg, Zuzanna i starcy, XIV-XVw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 32,9x56,6cm
- Szkoła Marches, Maryja z dzieciątkiem, XIV/XV w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 130x58,5cm
- Jan van Scorel, Św. Maria Magdalena, XIV/XVw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 68,5x85,5cm
- Pieter Paul Rubens, pracownia, Studium portretu, XVI/XVIIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, szkic do obrazu, wym. tondo 19,5 cm średnica
- Cornelis Engelbertsz, Św. Agnieszka, XV/XVI w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 44,5x23,5cm
- Jan Gossaert zw. Mabuse, szkoła, Najświętsza Maryja Panna, XV/XVIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym , wym. 46x38cm
- Pieter Aertsen, Wskrzeszenie Łazarza, XVI w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 44,5x39,8cm
- Pierre Dumonstrier, Henryk IV, król Francji jako dziecko, XVIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 35,5x28cm
- Joseph Heinz Starszy, Mistyczne zaślubiny Św. Katarzyny, XVI w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 84x61cm
- Cornelis Cornelisz van Haarlem, Przybicie do krzyża, XVI/XVIIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 104,5x72,5cm
- Cornelis van Poelenburgh, Płomień miłości, XVIIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu drewnianym, wym. 30x40cm
- Jan Weenix, Portret matki z dziećmi na tarasie, XVII/XVIIIw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 123x111cm
- autor nieznany, Jezus i samarytanka, XVIII/XIX w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym., wym. 61x147cm
- Sir Thomas Lawrence, Portret Lady Brummel, XVIII/XIXw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 70,5x50,5cm
- Sir Henry Raeburn, Portret Adama Duncana jako dziecko, XVIII/XIXw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 88,5x67cm
- Carlo Labruzzi, przypisywany, Rzymska dobroczynność, XVIII/XIXw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 100x137,2cm
- Pierre Louis Omer Charlet, Alegoria czasu, XIX w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 130x189cm
- Henry Campotosto, Miłość macierzyńska, XIX/XXw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 45,6x63,5cm
- konserwacja-restauracja wraz z dokumentacją obrazu Madonna z Dzieciątkiem, XVIII w., malarz włoski, z ołtarza bocznego kościoła p.w. Św. Antoniego w Stawiskach, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płótnie, wym. 93x73cm
- konserwacja-restauracja wraz z dokumentacją obrazu Wacława Piotrowskiego Św. Roch, XIX w. z ołtarza głównego w kościele p.w. św. Rocha w Lipkowie, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 170x110cm
- konserwacja-restauracja obrazu bez tytułu (Wieczór) Wilhelma Kotarbińskiego, XIXw., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 250x150cm
- konserwacja-restauracja obrazu wraz z dokumentacją Św. Antonii z Dzieciątkiem, autor nieznany, XVIII w., malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, z kościoła p.w. Św. Antoniego w Stawiskach, wym. 200x120cm
- konserwacja-restauracja obrazu wraz ramą Leona Etiénne Tournésa, Kąpiąca się, XIX/XX, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 45x23cm
- konserwacja-restauracja obiektów z prywatnych zbiorów kolekcjonerów z Polski, Niemiec, Francji i Rosji
Sztuka współczesna:
- kompleksowe prace konserwatorsko-restauratorskie wraz z projektami i dokumentacjami konserwatorskimi 14 obiektów Juliana Antonisza na wystawę: Antonisz: Technika jest dla mnie rodzajem sztuki, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Narodowe w Krakowie, Filmoteka Narodowa, Warszawa – Kraków 2012/2013.
- Pantograf-animograf fazujący, 1970, tzw. Fortepian Antonisza, materiały różne (kilkadziesiąt różnych elementów w tym ready made, różnorodne materiały m.in. drewno, metal, papier, tektura, płyta pilśniowa, paździerzowa, guma, tworzywa sztuczne i inne), wym. 63x62x15cm
- Pantograf-animograf z projekcją optyczną, 1968, technika j.w., wym. 22x54x48cm
- Maszyna do rysowania i malowania bezpośrednio na taśmie filmowej, wersja turystyczna, technika j.w., wym. 8x8,2x18cm,
- Pantograf-animograf, 1977, techn. j.w., wym. 8,5x42x53cm
- Antograf-animograf fazujący, 1968/75, techn. j.w., wym. 75x100x21cm
- Aparat do grawerowania śladu dźwięków, 1975, techn. j.w., wym. 25,5x35x24cm
- Stół montażowy sonograf, 1978, techn. j.w., wym. 27x54x49cm
- Maszyna z żarówką, techn. j.w., wym. 31,3x23x22cm
- Chropograf skaningowy duży, 1983, techn. j.w., wym. 72x43x36cm
- Radioodbiornik, techn. j.w., wym.26x35x9cm
- Radioodbiornik, techn. j.w., wym. 20x22x8cm
- Animograf, 1979, techn. j.w., wym. 25,5x35x24cm
- Dźwiękownica unikalna żyletkowa, 1970, techn. j.w., wym. 30x56x47cm
- Drukarka filmowa 35mm, 1968/76, techn. j.w., wym. 27x46x16cm
- opieka konserwatorska nad wystawami i sporządzenie kart konserwatorskich do ok. 300 obiektów wykonanych w różnych technikach, z użyciem różnych, często niekonwencjonalnych materiałów Juliana Antonisza na wystawę: Antonisz: Technika jest dla mnie rodzajem sztuki, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 22.01-17.03.2012, Muzeum Narodowe w Krakowie 13.04-16.06.2013, Mój udział 90%
- projekt konserwatorski – prace konserwatorskie i raporty obiektów sztuki współczesnej, profilaktyka konserwatorska (ekspertyzy dot. warunków ekspozycji) dla galerii Salon Akademii i galerii aTAK w Warszawie na wystawę Przenikania, 8.12.2011-20.01.2012.
- Roman Opałka, Kompozycja abstrakcyjna, 1964, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 130x83cm
- Tadeusz Brzozowski, Petent/Punter, 1978, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, 166x68cm
- Tadeusz Brzozowski, Mamroty, 1975, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 196x66cm
- Jan Lebenstein, Figura nr 72, 1960, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 179x67cm
- Antonii Fałat, W piwnicznej izbie, czyli traktat o asymetrii, 1979, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 100x105
- Jerzy Stajuda, Kassyteryda, 1975, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 97x146cm
- (2012-15) projekt konserwatorsko-badawczy: identyfikacja technik i technologii, interpretacja i dokumentacja prac badawczych, opisy stanów zachowania, pełna dokumentacja fotograficzna, opracowanie danych na temat historii, funkcji, treści, procesów tworzenia oraz stany zachowania obiektów wykorzystujących nowoczesne materiały (tworzywa sztuczne) i technologie następujących artystów: Paweł Althamer, Antonisz, Mirosław Bałka, Włodzimierz Borowski, Stanisław Dróżdż, Tadeusz Kantor, Edward Krasiński, Zbigniew Libera, Alina Szapocznikow, Leon Tarasewicz, Jan Tarasin, Piotr Zarębski, Julita Wójcik z następujących instytucji kultury i sztuki: ZACHĘTY – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, CRIKOTEKI – Ośrodka Dokumentacji sztuki Tadeusza Kantora w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej w warszawie, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Fundacji Galerii Foksal, Galerii Propaganda w Warszawie. Upublicznienie: dwie publikacje, których wydanie planowane jest na pocz. 2019 r: MONOGRAFIA: Tworzywa sztuczne w sztuce polskiej. Historia, identyfikacja, zachowanie oraz PRZEWODNIK - publikacja popularno-naukowa dla szerszego grona odbiorców: Pomocnik praktyczny dla zagubionych pasjonatów tworzyw sztucznych w …sztuce, Wydawnictwo ASP w Warszawie.
- dwie rzeźby Pawła Althamera z cyklu Almech: Witold i Marek, 2011, materiały: polietylen, farba akrylowa, metal, wym. ok. 180x150x100cm
- Paweł Althamer, Pan Guma, 2008, rzeźba, materiały: tworzywa sztuczne, warstwy polichromii, wym. 170x150x100cm
- Antonisz - Julian Antoniszczak, Pianista, lata 70-te (?), rysunek kolorowy malowany na folii malarsko-graficznych, tusze kolorowe, wym. 5,5x7cm
- Antonisz – Julian Antoniszczak, frament taśmy filmowej, wydrapywanej, rysowanej, rytej, lata 70-te (?), materiał: celuloid,
- Mirosław Bałka, Arbeitplatz – figura, rzeźba, 2011 materiały: żelkot
- Włodzimierz Borowska, Arton X, 1962, obiekt, materiały: różnorodne tworzywa sztuczne
- Stanisław Dróżdż, kostki w pracy Alea iacta Est, pierwotnie monumentalnym projekcie pokazanym w 2003 roku na 50-tym Biennale w Wenecji, edytowany pięciokrotnie w pięciu różnych wersjach, stworzone na zamówienie barwne tworzywo polimerowe, wym. 2x2cm
- Tadeusz Kantor, Manekiny ze spektaklu Umarła klasa – dwa komplety, dwa typy lalek, 1970, 1989, materiały: pierwsza wersja – zachowana tylko jedna lalka: lateks, inne: polichlorek winylu, wymiary różne
- Zbigniew Libera, The doll you want to undress, 1998, 3 lalki w pudełku, materiały – różnego rodzaju tworzywa sztuczne, karton zadrukowany, wym. 3x (52x17x12cm)
- Alina Szapocznikow, Nowotwory uosobione, 1971, 14 elementów, materiały: poliester, włókna szklane, gaza, gazety, wym. I-XIV po kolei: 39x60x33cm, 37x40x29cm, 25x30x31cm, 27x25x30cm, 22x25x19cm, 17x26x25cm, 24x26x17cm, 23x24x20cm, 20x38x17cm, 22x38x15cm, 18x23x29cm, 24x24x26cm, 15x19x13cm, 15x21x19cm
- Alina Szapocznikow, Popiersie bez głowy, 1968, rzeźba, materiały: poliester, poliuretan, metal, drewno, wym. 46x64x73cm
- Leon Tarasewicz, Bez tytułu, 50m obrazów na sklejce, materiały: tynk syntetyczny, sklejka
- Jan Tarasin, Mały rocznik statystyczny II, 1967, kolaż: elementy typu ready made i materiały różne: różnego rodzaju tworzywa sztuczne, drewno, technika olejna, akrylowa, wym. 66x53cm
- Julita Wójcik, Dokarmiaj niebieskie ptaki, 2003, obiekt z pianki styrodurowej, słomy i metalu na podstawie z płyty ze sklejki, wym. 31x50x57cm (obiekt), wys. 210cm (podstawa do ekspozycji zewnętrznej), wys. 154 (podstawa do ekspozycji wewnętrznej)
- Zbigniew Zarębski, Gitara, 1988, obiekt, materiały: tworzywa sztuczne, metal, elementy organiczne, spray, flamaster, farba
- prace konserwatorskie wraz z dokumentacją czterech obrazów Drugiej Grupy, Galeria Foksal, ul. Foksal 17, Warszawa.
- Jacek Maria Stokłosa, Wacław i Lesław Janiccy, czyli Druga grupa, Giewont 1, 1970, technika – wydruk czarno-biały na zagruntowanym płótnie, 95x100cm
- Jacek Maria Stokłosa, Wacław i Lesław Janiccy, czyli Druga grupa, Giewont 2, 1970, technika – wydruk czarno-biały na zagruntowanym płótnie, 95x100cm
- Jacek Maria Stokłosa, Wacław i Lesław Janiccy, czyli Druga grupa, Giewont 3, 1970, technika – wydruk czarno-biały na zagruntowanym płótnie, 95x100cm
- prace konserwatorskie wraz z dokumentacją obiektów - kolaży Marii Stangret-Kantor z lat 60-tych XX wieku, na wystawę Marii Stangret-Kantor Collages NEW YORK 1965, 2 lutego - 30 marca 2013, Galeria Stefana Szydłowskiego, ul. Wspólna 53, Warszawa
- prace konserwatorsko-restauratorskie obiektów Ryszarda Winiarskiego dla galerii Salon Akademii w Warszawie, na wystawę Malarstwo i przestrzeń. Zagadnienia teoretyczne kształtowania otoczenia i dydaktyka. Wystawa twórczości Ryszarda Winiarskiego, 8-26.10.2012, Salon Akademii, ul. Krakowskie Przedmieście 5
- prace konserwatorsko-restauratorskie wraz z projektem i dokumentacją konserwatorską kilkudziesięciu obiektów z kolekcji Galerii Appendix2/Propaganda w Warszawie, m.in. Henryka Tomaszewskiego, Włodzimierza Pawlaka, Pawła Kowalskiego, Ryszarda Grzyba, Aleksandra Ryszki, Laury Paweli, Julii Cybis i innych, m.in.:
- Henryk Tomaszewski, Bez tytułu, malarstwo sztalugowe, technika olejna na tekturze, wym. 17x29cm
- Włodzimierz Pawlak, Potrzebujemy pomocy, 1987, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 150x250cm (obecny właściciel – Muzeum sztuki Nowoczesnej w Warszawie)
- Włodzimierz Pawlak, Rzut oka na przechodząca kobietę, 1987, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 151x178cm
- Włodzimierz Pawlak, Piosenka liryczna, 1986, malarstwo sztalugowe, technika mieszana na podobraziu płóciennym, wym. 170x150cm
- Paweł Kowalewski, Grzyb zwiedza Mediolan albo wycieczka do Warszawy, 1987, malarstwo sztalugowe, technika mieszana na podobraziu płóciennym, wym. 125x140cm
- Paweł Kowalewski, Kobieta i mężczyzna, 1985, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 120x150cm
- Paweł Kowalewski, Jak powiesić Matkę Boską? malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu, wym. 109x144cm
- Paweł Kowalewski, Dziwna przyjaźń w Szwabskich Alpach, 1988, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 130x160cm
- Zbigniew Grzyb, Rozmowy z…, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 115x115cm
- Władysław Królikiewicz, Martwa natura, 1955, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 30x40cm
- Władysław Królikiewicz, Martwa natura, 1960, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 43x33cm
- Władysław Królikiewicz, Martwa natura, 1954, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym, wym. 41x50cm
- Julia Cybis, Bez tytułu, z serii Algieria, 2010, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 50x73cm
- Aleksander Ryszka, Share yourself with otherts, 2011, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 40x30cm
- Michał Jankowski, Bagno, malarstwo sztalugowe, technika mieszana i fotografia na podłożu płóciennym, 55x46cm
- prace konserwatorsko-restauratorskie wraz z badaniami, projektem i dokumentacją konserwatorską obiektów z muzeum POLIN – Muzeum Historii Żydów Polskich – obrazy Leszka Sobockiego
- Leszek Sobocki, Przekrój geologiczny I, 2002, materiały: płyta pilśniowa, wydruk papierowy, elementy organiczne -trawa, patyki, liście, kamienie, piasek, węgiel drzewny, elementy metalowe - skobel, oprawka do okularów, łuska pocisku, klucze, gwoździe, pleksi; wym.: 98x67,5cm
- Leszek Sobocki, Stodoła (Jedwabne), 2001, Obiekt, materiały: deska, papier, farba drukarska, skobel metalowy, plaster medyczny, wym. 68x98cm
- projekt konserwatorski „TARASIN” (w zespole: prof. I. Szmelter, dr M. Jadzinska, dr hab. J. Czernichowska, Ł. Wojtowicz, A. Kowalik, D. Kułakowska; M. Jadzińska: odpowiedzialna za badania, i częściowo organizację i konserwację-restaurację oraz całkowicie za rekonstrukcję) 30 obiektów autorstwa Jana Tarasina. Przeprowadzono: opracowanie projektu konserwatorskiego, badania analityczne (chemiczne i fizyczne), analizy: ikonograficzna, stylistyczna i historyczna, pełna konserwacja-restauracja, rekonstrukcja opracowanie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej opisowej i fotograficznej; wysoki stopień trudności ze względu na różnorodność technologii i stopień zniszczeń dzieł. Mój udział 20%. Upowszechnienie: Wystawa 06-07.2017 – „Jan Tarasin – Metamalarstwo”, kurator I. Szmelter, Galeria XXI, Al. Jana Pawła 18, Warszawa; wystawa 09-10.2017 – „Tarasin – ciąg dalszy”, kurator I. Szmelter, Galeria Miejska im. Jana Tarasina, pl. Św. Józefa 5, Kalisz
- Antykwariat, Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 145,5x119 cm
- Ziemia i niebo, Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 159,5 x 116 cm
- Deszcz II, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 137 x 100 cm
- Deszcz I, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 128 x 100 cm
- Kolekcja III, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 128,5 x 99 cm
- Deszcz (dół), Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 139 x 100 cm
- Deszcz (góra), Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 138 x 99,5 cm
- Przedmioty policzone, Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 145 x 114 cm
- Zielono-granatowy, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 71,5 x 53,5 cm
- Relief szary, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 63 x 91 cm
- Relief szaro-zielony, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 63 x 92 cm
- Relief różowy + ciemny, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 65,7 x 95,2 cm
- Relief granatowy, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 65 x 94 cm
- Relief biały, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 63 x 93 cm
- Bez tytułu (Relief różowy), Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, ramiak dzielony, wym. 89,5-86 x 109,5 cm
- Martwa natura z sałatą, Jan Tarasin, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 54 x 73,5 cm
- Plaża (portret chłopca), Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 57,5 x 78,5 cm w świetle
- Opadanie, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym z elementami przestrzennymi, wym. 138 x 99 cm
- Przedmioty policzone II, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 138 x 99 cm
- Liczydła, Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 90 x 92 cm
- Bez tytułu (postać we wnętrzu), Jan Tarasin, 1969, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 138 x 99,5 cm
- Zapis II (Czarno-białe), Jan Tarasin, 1978, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 92 x 65 cm
- Relief kremowy - negatyw, Jan Tarasin, 1969, negatyw z plasteliny, folia, wym. 54,4 x 45 cm – folia; 44,5 x 30,5 cm
- Bez nazwy, Jan Tarasin, malarstwo tuszem i akwarelą na podłożu papierowym, wym. 77,4 x 105 cm
- Relief kolorowy, Jan Tarasin, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podłożu płóciennym i płycie pilśniowej, relief autorski w masie o nieznanym składzie, dodane elementy ready-made, wym. 63,5 x 93,5 cm
- Wnętrze II, Jan Tarasin, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 99 x 136 cm
- Przedmioty policzone I, Jan Tarasin, 1970, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym z elementami przestrzennymi, wym. 99 x 138,5 cm
- Bez tytułu (martwa natura z kubkiem), Jan Tarasin, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 44,7 x 59 cm
- Bez tytułu (martwa natura z gazetą), Jan Tarasin, malarstwo sztalugowe, technika olejna na podobraziu płóciennym, wym. 62 x 75,5 cm
- Projekt konserwatorsko-restauratorski wraz z dokumentacją czterech obrazów sztalugowych czołowego czeskiego minimalisty Stanislava Kolibala z lat 60-tych XX wieku, DominikCollecion, Kraków:
- Stanislav Kolibal, Abstrakcja 1, lata 60-te, malarstwo sztalugowe, technika wodna na podobraziu płóciennym, wym. 210x170cm
- Stanislav Kolibal, Abstrakcja 2, lata 60-te, malarstwo sztalugowe, technika wodna na podobraziu płóciennym, wym. 210x170cm
- Stanislav Kolibal, Abstrakcja 3, lata 60-te, malarstwo sztalugowe, technika wodna na podobraziu płóciennym, wym. 210x170cm
- Stanislav Kolibal, Abstrakcja 4, lata 60-te, malarstwo sztalugowe, technika wodna na podobraziu płóciennym, wym. 210x170cm
- Projekt konserwatorsko-restauratorski wraz z dokumentacją obraz czołowego czeskiego minimalisty Stanislava Kolibala, What is not repeated, 137X365 cm.malarstwo sztalugowe, technika własna, grunt, elementy metalowe na podłożu z kompleksowej konstrukcji drewnianej i drewno-pochodnej, DominikCollecion, Kraków.
WYSTAWA HABILITACYJNA:
wystawa w galerii sztuki współczesnej pt. Analogie do rzeczywistości. Jan Tarasin – Obiekty przestrzenne (1968-71). Badania, konserwacja, rekonstrukcja. Wystawa habilitacyjna dr M. Jadzińskiej, 29.06-11.07.2018, Galeria Bardzo Biała w Warszawie.
Wystawa przedstawiająca prace Jana Tarasina oraz historię ich badań, konserwacji oraz rekonstrukcji to upublicznienie dzieła konserwatorskiego stanowiącego fragment pracy habilitacyjnej dr. Moniki Jadzińskiej. Eksponowane są obiekty z krótkiego okresu twórczości artysty, w którym to eksperymentował z przestrzennością obrazu, kompozycją, techniką i materią. Szczególne miejsce wśród nich zajmują dzieła wykorzystujące w sposób niekonwencjonalny tworzywa sztuczne. Opis dzieła konserwatorskiego przedstawiono w formie dokumentacji opisowej, fotograficznej i filmowej okalającej oryginalne obrazy (19 dużych posterów z tekstem i zdjęciami, 10 wielkoformatowych zdjęć, dwa filmy).